Woensdag 6 juni. - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu Woensdag 6 juni. - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 juni.

Blijf op de hoogte en volg Art,Nancy & Janneke

08 Juni 2018 | Namibië, Sesriem

We besluiten dat we niet nog een dag op de camping in Sesriem willen blijven, ondanks de reservering. Te veel stof, het doet gewoon pijn aan mijn luchtwegen. Daar komt bij dat de volgende stop, Aus, een reis van ongeveer 352 km . Op de gravel wegen van Namibië een hele grote reis. We trekken dus weer de weide wereld van Namibië in en gaan zelf een camping zoeken halverwege onze rit naar Aus.

Wild spotten kan ook buiten de parken. Onderweg zien we onixen, springbokken, struisvogels en zelfs zebra’s voorbij komen. De zeebra’s steken gewoon voor onze auto de weg over., gewoon mensen lekker laten wachten.

Het wordt een farm met een camping, vooral ook omdat we een lekke band hebben en doorrijden zo wie zo geen optie is. De eigenaar van de farm zet zijn personeel in en de band is binnen no time vervangen door een van onze reserve wielen.

Samen met een archeoloog en zijn twee stagiaires zijn we de enige gasten op de camping. We nemen een heerlijke warme douche en bekijken de glooiende, stenige weilanden om ons heen. verder is er niets. Voor het eerst bereiden we onze eigen maaltijd, een eenvoudige macaroni schotel. Er is geen verlichting en geen wifi om ons mee te entertainen dus als de zon onder gaat is het bedtijd. De vaat laat we wachten tot het weer licht wordt.

Na een flinke pauze besluiten we toch maar op pad te gaan om de bezienswaardigheden van deze omgeving te bezoeken. Eerste attractie Sesriem Canyon, een 40 meter diep ravijn, waar we een stukje door heen wandelen. Heerlijk in de schaduw! Het verhaal van deze canyon is dat hier jaren geleden mannen met hun buffelkarren aankwamen en water uit de canyon wilde halen. Zij hadden zes riemen van de buffels nodig om bij het water te komen. Vandaar de naam.
Het is moeilijk voor te stellen in deze hete, droge omgeving dat deze canyon uitgesleten is door water! Er is in de verste verte geen druppel te vinden.

De volgende attractie is de beroemde Dune 45. Iedereen die naar Namibië moet deze op de foto hebben. Je kan er ook oplopen en boven van het uitzicht genieten. Na onze ervaring met de wandeling naar de witte dame, slaan we deze mogelijkheid resoluut af.
Dune 45 is wel mooi, zeker als op de terugweg de zon onder gaat en de kleuren naar zwart ene kant en diep rood andere kant verkleuren.

Laatste attractie van deze dag is Sussovlei, waar je kunt wandelen over de klei pan van bijvoorbeeld Deadvlei. Je begrijp dat we ook deze uitdaging niet aan gaan in de hitte. De wegen is de vlei zijn van rul zand en uitsluitend bereikbaar met een 4 x4. Advies is met de shutle service het gebied in te gaan. Maar bij aankomst blijken die te stoppen om 4 uur. Het gebied zelf inrijden mag, uitsluitend met een 4 x 4. Die uitdaging durft Art wel aan! En zo zien we toch nog grote stukken van de deadvlei en sussosvlei.

• 08 Juni 2018 - 18:35

Han Tielens:

Hi Art, Nancy en Janneke,

Een pittige warme reis zo te lezen !
    Hoe bevalt het 4x4 rijden ? Nancy jij draait daar je hand ook niet voor om ?

Groeten en een fijne veilige reis toegewenst .

Han