Zaterdag 9 juni - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 juni - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 juni

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Art,Nancy & Janneke

12 Juni 2018 | Namibië, Sesriem

We gaan relaxen in een hotspring bij Ais-Ais, (wat heet heet betekent) slechts 70 km verderop. Bij Ais-Ais treffen we ineens opvallend veel goed geklede ouderen aan. Ik heb het gevoel dat we een beetje uit de toon vallen. Gelukkig komt er al gauw een groep hikers aan die de vijf dagen trail in de Fish River Canyon gedaan hebben.

Het water in de pool is heerlijk. Vanuit de hotspring stroomt het water met een temperatuur van 65 graden de pool in. Janneke vindt al snel het instroom punt. Dat water is zo warm dat je het niet kan aanraken zonder je te branden.

Terug in Hobas bekijken Art en ik samen de zonsondergang bij een van de uitzichtpunten van de Fish River Canyon.

Het Franse echtpaar dat we in Solitair hebben leren kennen omdat de man al mopperend zijn verbrande toast met een vork uit de brood rooster probeerde te peuteren lopen ons open luchtrestaurant binnen. Zal ik vragen of zij tandarts zijn grapt Art. Hij heeft al een paar dagen bij vlagen last van zijn kies. Daarvoor heeft hij antibiotica maar ja die is op onverklaarbare wijze niet mee naar Namibië gekomen.

Na het eten raken we weer met het echtpaar aan de praat. Onze paden hebben zich al diverse malen gekruist. Zij blijken gepensioneerde tandartsen te zijn! De vrouw heeft sinds twee weten ook een barst in haar kies en herkend de klachten van Art. En ja antibiotica is nodig om het probleem op te lossen.

Bij het uitvouwen van onze tent staat het Franse echtpaar ineens weer voor onze neus met… een doos antibiotica voor Art! Echt te gek voor woorden. Maar we zijn er wel blij mee.

• 12 Juni 2018 - 17:57

Ria:

Wat een toeval! Wel fijn voor art