donderdag 24 mei - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu donderdag 24 mei - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu

donderdag 24 mei

Blijf op de hoogte en volg Art,Nancy & Janneke

27 Mei 2018 | Namibië, Waterberg

Boodschappen doen in de mall in Windhoek. Durven we de auto met al onze spullen in de garage achter te laten? Tja we moeten wel.
Namibische telefoonkaart gekocht zodat we voordeliger kunnen appen en boodschappen gedaan in een Pick en Pay, waar je werkelijk alles kunt kopen.
Bij het betalen van de parkeer garage worden we geholpen door een bewaker. Het blijk dat we met de bon van Pick en Pay kunnen betalen.
Maar dan… uitrijden van de garage lukt niet. We moeten nogmaals betalen want we zijn te lang bezig geweest met het inruimen van de boodschappen. Ik ga terug naar betaalautomaat maar heb geen muntjes. Gelukkig wil de meneer achter me in de rij het minuscule bedrag van 4 namibische dollars betalen.
Nog eerst even de beide tanken vol diesel volgooien! Dat kost slechts een uur!

Dan gaat de grote reis eindelijk beginnen! Eerste stop Waterberg Plateau Restcamp.

We rijden over goede asfaltwegen en het verkeer is rustig. Het is lekker warm, dus de ramen staan lekker open en de rijwind waait door ons haar. Het landschap waar we door heen rijden is leeg met hier en daar een boom of stukjes begroeiing. De enige huizen die we zijn grote stenen farm huizen. Uiteraard achter een hek met poort. Er zijn heel veel termietheuvels, in alle soorten en maten. Alles is droog, vergeeld. En het regenseizoen net geweest is.
De weg naar het natuurpark Waterberg Restcamp is onverhard. Dus lekker driften op het zand.
De campsite zit binnen het natuurpark. Binnen vijf minuten hebben we drie keer dezelfde gegevens ingevuld op een formulier. Zo hou je ook iedereen aan het werk.

Maar dan mogen we zelf een camping plaats uitzoeken. Na wat ronddobber hebben we een plek gevonden die aan onze verwachting voldoet. Wanneer de tent staat, wat snel is. Blijkt dat de elektriciteit bij deze plek niet werk. De hulptroepen die we inroepen kan hier helaas ook niets aan veranderen. Een paal verder werk het wel maar daar hebben we een andere aansluiting voor nodig. Die hebben we niet. De auto met uitklapte tent verrijden. Dat vind ik geen goed idee. Onze Zuid Afrikaanse buurman heeft gelukkig een extra kabel die we mogen gebruiken. De koelkast kan zijn werk weer doen! Zijn we heel erg blij mee.
In het restaurant een heerlijke maaltijd gegeten. Wat een enorme grote stukken vlees serveren ze hier.