Woensdag 30 mei. - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu Woensdag 30 mei. - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 mei.

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Art,Nancy & Janneke

02 Juni 2018 | Namibië, Rundu

Onze eerste dag in het National Park Ethosa laat zich met één woord beschrijven. Schitteren!

Met een kaart van het park in ons bezit rijden we met onze eigen auto door het park. Uiteraard is het niet toegestaan om onderweg uit de auto te stappen.

Bij waterplaatsen staan vaak verschillende diersoorten. Giraffen, impala’s, springbokken en verschillende soorten vogels. Een giraffen paar met hun jong staat water te drinken. Ondertussen houden ze ons goed in de gaten.

Onderweg marcheren zebra’s en olifanten links en rechts van onze auto of ze steken voor de auto over, soms in grote kuddes. In de schaduw of ver weg in het open veld liggen de wilde beastes. Overal lopen, liggen impala’s, kudu’s, gemzen en springbokken. Zelf een slapende leeuw onder een boom wordt gespot. We hebben zoveel dieren gezien. En ze lopen, staan, eten drinken zo vanzelfsprekend bij ons in de buurt. Een geweldige belevenis!

Namutoni heeft net als alle andere campings een water-hole achter de campsite. Bij de vorige camping stelde dat niets voor. Er liep niet eens een kip. Toch maar even kijken bij deze water-hole met de naam Rhino water-hole.

We worden verrast door een kudde olifanten die staan te drinken en te badderen met als achtergrond een mooi zonsondergang. De kudde bestaat uit een grote olifant een kleine olifant en alle maten daar tussen. Ze drinken spetteren met water. Een van de grotere olifanten brult en duwt een andere. Na een lange tijd besluit de grootste olifant dat het tijd om te vertrekken. Hij loopt weg bij de water plaats en wacht tot de anderen door hebben dat het vertrektijd is. Twee kleinere hebben nog niet zo’n zin en blijven achter. Tot ze uiteindelijk besluiten toch maar achter de groep aan te gaan.

Na het eten nog even kijken bij het waterplaats. Weer worden we niet teleurgesteld. Een hyena arriveert en bij aankomst klinkt van diverse kanten gegrom van leeuwen. Daarna sloft er uit de coulisse een neushoorn. In het licht van de water-hole slobbert hij op z’n gemak van het water.
Dit is echt een geweldige belevenis.
De leeuwen krijgen we helaas alleen maar te horen.

• 03 Juni 2018 - 15:43

Robert:

In de beekse bergen stapte n gezin gewoon uit de auto, maar ja n neushoorn, olifanten en leeuwen zijn toch iets anders dan n cheetah ;-)