Zondag 10 juni - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu Zondag 10 juni - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Art,Nancy & Janneke Vos - WaarBenJij.nu

Zondag 10 juni

Blijf op de hoogte en volg Art,Nancy & Janneke

12 Juni 2018 | Namibië, Keetmanshoop

We pakken een andere weg terug naar de hoofdweg richting Keetmasnhoop dan op de heen weg. Wellicht is het gebied leuker om door heen te rijden en we kunnen weer eens op asfalt rijden.

Keetmanshoop ziet er niet hoopvol uit. We passeren een sloppenwijk met bouwvallen en daarna een soort sociale woningbouw. Eenvoudige huisjes die er allemaal hetzelfde uit zien. Overal steken er mensen en kinderen de weg over. Het is even oppassen geblazen.

Quiver Tree Forest blijkt een farm te zijn. Helaas voor ons zonder restaurant. Hmm boodschappen doen in Keetmanshoop spreekt ons niet echt aan. Na wat aandringen kunnen we vlees kopen bij de boer. Het worden grote stukken lam en kudu. Met dit vlees op de barbecue en wat rijst en een soort groente uit blik zal dat onze maaltijd zijn vanavond.

We kamperen naast het Quiver Tree Forest. De kokerbomen zijn eeuwen oud. De oudste stammen uit het dino tijdperk. Het is nu bloeitijd, dus de bomen die 20 a 30 jaar oud zijn hebben gele bloemen in hun kruinen. Daar komen allerlei insecten en een soort kolibrie achtige vogels op af. Prachtig!

In het bos wonen er ook dassies, die we tijdens de wandeling naar de witte dame hebben leren kenen. Ze komen ook de planten op de camping opeten. Bang uitgevallen zijn ze niet zodat we van heel dichtbij kunnen bewonderen.
Een andere bewoner die ook nieuwsgierig is naar ons is de vosmangoest (een stokstaartje). Als Janneke tegen ze praat komen ze voorzichtig dichterbij.

De boer beheert ook een cheetafarm. Om vijf uur krijgen de twee cheeta’s die hij opvangt eten. Meestal worden zieke cheeta’s op een farm opgevangen. Deze zijn een foutje want ze zijn in gevangenschap geboren, wat volgens de wetenschappers niet kon maar toch gebeurde.
De Cheeta’s blijken in de bergen hier in de buurt maar ook bij sesriem en ethosa gewoon in het wild te leven. Dat levert een enkele keer gedoe op met de boeren omdat er dan zoals onlangs een cheeta 130 schapen dood, om er 1 van op te eten.
Hoewel een beetje dierentuin gevoel geeft is het toch leuk om de dieren van zo dichtbij te kunnen bekijken.